انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مناطق آزاد پیشتاز توسعه متوازن و پایدار بوده و می توانند تفاوت ها را رقم بزنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، رییس سازمان فنی و حرفه ای روز پنجشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری متقابل بین این سازمان و منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی باید افزایش یابد، اظهار کرد: مناطق آزاد تاثیر پذیری بسیاری در فضای اقتصادی داشته و می توانند تفاوت ها را رقم بزنند .

علی اوسط هاشمی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی ادامه داد : با وجود اینکه جامعه در مسیر سواد قرار گرفته است و تحصیلات عالیه عمومیت پیدا کرده ولی نوع تعریف از سواد متفاوت است، چون مهارت در کنار سواد توسعه پیدا نکرده است .

وی با بیان اینکه توسعه جامعه در گرو نقش انسان توسعه یافته است، افزود: سواد در دنیای امروز سواد قدرت تغییر و بهبود وضعیت فعلی و فراگیری مهارت است تا نیروی انسانی به مرحله ای از رشد رسیده باشد که برای جامعه مفید بوده و رفاه و سعادت آینده را که محصول توسعه است برای جامعه به ارمغان آورد .

 هاشمی با اشاره به اینکه با وجود افراد دارای مدارک تحصیلی بالا ارزیابی مثبتی از نیروی ماهر در جامعه وجود ندارد، تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای آمادگی آن را دارد تا در مرحله نخست نسبت به مهارت آموزی برای ۱۰هزار نفر از بومیان و ساکنان منطقه آزاد انزلی اقدام کند و در آینده هیچ شهروند بدون مهارت در منطقه آزاد وجود نداشته باشد .

وی با اشاره به اینکه باید افراد را به سمت خلاقیت به کار سوق داده و به عنوان کار الگویی به مناطق و شهرهای دیگر معرفی شود تاکید کرد: ضرورت دارد در مناطق آزاد با ایجاد مراکز آموزش آزاد مدرن، هیچ فردی بدون کسب مهارت و فراگیری مهارت به کار مشغول نشده و مجوز اشتغال نگیرد .

هاشمی با بیان اینکه تفاهم نامه امروز سومین تفاهم با مناطق آزاد کشور است، ادامه داد: متاسفانه در کشور آن گونه که باید نتوانستیم جامعه انسانی را به توانمندی برسانیم و نیروی انسانی ماهر تربیت کنیم در حالی که راه برون رفت از این چالش، توانمند سازی نیروی انسانی و هدایت او در مسیر درست است .

وی با اشاره به اینکه توانمندی نیروی انسانی در همه زمینه ها و حوزه ها مدنظر است، گفت: با انعقاد این تفاهم نامه فصل جدیدی برای توسعه و تربیت نیروی انسانی ماهر در منطقه آزاد انزلی رقم می خورد و این در حالی است که تا کنون از اشتغالزایی با بهره گیری از دریا ساحل و بندر و صیادی غافل بودیم و معتقدم شرایط انعقاد این تفاهم نامه برای شش استان ساحلی دیگر هم وجود دارد .

 رییس سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه افزایش قابلیت های نیروی انسانی میزان توسعه را رقم می زند، ادامه داد: امروز فارغ التحصیلان دانشگاه ها نرخ بالای بیکاران کشور را تشکیل می دهند که لازم است مهارت های لازم را بیاموزند .

هاشمی بیان کرد: سازمان فنی و حرفه ای آمادگی پایه گذاری تحول نوین در منطقه آزاد انزلی را دارد .

منطقه آزاد انزلی قلب تپنده کشور در سرمایه گذاری و اشتغال است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه پرداختن به امر آموزش و تقویت سیستم آموزشی یکی از رموز موفقیت و توسعه کشورهای پیشرفته است، اظهار کرد: آموزش، حلقه مفقوده ای است که موجبات رکود رشد و پیشرفت در کشور را پدید می آورد .

محمد ولی روزبهان افزود: با وجود اینکه دانشگاه های جامع علمی و کاربردی هم با هدف مهارت در کنار آموزش تاسیس شده بودند اما فقط در حوزه آموزش های تئوری باقی ماندند در حالیکه مهارت آموزی زمینه های لازم برای ارزش آفرینی و تولید و بازدهی بیشتر در نیروی انسانی را موجب می شود .

 وی با اشاره با انعقاد تفاهم نامه همکاری متقابل منطقه آزاد انزلی با صندوق کارآفرینی امید در هفته گذشته تاکید کرد: آمادگی لازم برای توسعه و تلفیق آموزش مهارتی و هماهنگی و معرفی برای پرداخت تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید به مهارت آموزان در راستای افزایش ظرفیت ها و همچنین توانمند سازی جوامع محلی وجود دارد .

روزبهان خاطرنشان کرد : در تفاهمنامه امروز ظرفیت های موجود منطقه در راستای توسعه دریا محور و صنایع دستی و گردشگری و توانمندسازی نیروی انسانی بومی با کسب دانش و مهارت تاکید شده است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی در زمینه سرمایه گذاری و درآمدزایی و اشتغال، می تواند قلب تپنده کشور باشد .

در دیدارعلی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمد ولی روزبهان مدیرعامل منطقه تجاری صنعتی انزلی از سیستم تصفیه آب و هوا ساخته شده توسط مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير ساعت ۱۹:۳۳
  • تعداد بازدید: 972